wtorek, 10 lipca 2012

Ochrona włosów przed promieniami UV

Lato, upał, a czy ktoś z Was choć raz pomyślał - dlaczego włosy po wyjściu z morskiej wody i samodzielnemu schnięciu na plaży są matowe i suche? No właśnie :)
To słońce niemiłosiernie je wysusza! Wysysa wilgoć z naszyć włosów ;cc
A więc - co robić, by temu wszystkiemu zapobiec ?

  • Przede wszystkim - nakrycie głowy, nigdy tego nie lubiłam, ale odkąd wiem, że kapelusz dla moich włosów jest ochroną to noszę go wszędzie ^^ Chustka, kapelusz, parasol na plaży, byle włosy miały jak najmniejszy kontakt ze słońcem
  • Jeśli nie mamy nakrycia głowy, to na plażę można nałożyć  na włosy olej. Jaki olej? Najlepiej taki, który ma faktor anty UV dość wysoki, jednak takie oleje nakładane tak często na głowę mogą nas trochę wykosztować, bo nie są to oleje tanie. Dlatego myślę, że nawet grubsza warstwa kokosa też będzie dobra. Po prostu chodzi o ochronną warstewkę na włosie. Tak tłuste włosy wyglądają na mokre więc nie będziemy straszyć ludzi - bądźcie spokojne ; >Do oleju można dodać troszkę aloesu bo on też ma delikatny faktor
  • Można spsikać włosy mgiełką z anty UV. Na przykłąd wcierka Jantar, bądź mgiełka Jantar. Mają ochronę anty UV. W Rossmannie również dostaniecie takową mgiełkę bodajże SunOzon. Ale nie wiem co to jest, pewno jakaś chemia (pfuj.)
  • Warto nie moczyć tych włosów w wodzie, bo jednak zapominamy, że wychodząc z wody na koc, te włosy są pozostawione same sobie, więc jak już są mokre, to albo je owinąć ręcznikiem albo czmychnąć pod parasol ; >
  • Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły - piszcie w komentarzach :>



Buźka :*

11 komentarzy:

  1. Ja wychodząc na słońce lub do basenu u siebie kładę grubą warstwę oleju :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak, nie zapomnę jak wracając z nad morza z takim olejem poszłam potem do sklepu, no cóż , słaba pamięć ; > ale musiałam dziwnie wyglądać ;)

      Usuń
    2. Ja tez stosuje olej ale mam tez gotowe spraye.

      Usuń
  2. w rossmanie z odzywek isana jest ta czerwona z filtrem uv a teraz jest promocja wiec warto kupic :)

    A mam takie pytanie, moze bedziesz wiedziala, jesli stosuje na wlosy odżywkę z filtrem uv to czy ten filtr dziala tak jak silikon i blokuje dostep skladnikow odzywczych do wlosow czy nie? bo wlasnie nad tym sie zastanawiam od jakiegos czasu :) Jesli mozesz i wiesz to prosze odpisz u mnei w komentarzu:) Pozdrawiam.

    Obserwuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wydaję mi się, że nie chyba że rzeczywiście tym filtrem jest sam w sobie silikon. no bo jeśli w jantarze filtrem ejst wyciąg z bursztynu to chyba nie oblepia włosków ; >

      Usuń
  3. Tego lata zainwestuję w olej z nasion malin żeby po lecie włosów nie opłakiwać ;)
    Anomalia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja na twoim miejscu zrobiłabym z tym olejem mgiełkę, co by było oszczędnie ;)

      Usuń
  4. Ta mgiełka z rossmanna ma alkohol wysoko w składzie niestety. :(
    Ja sstawiam na kapelusz + olejek kokosowy ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja popieram twoją wersję, zawsze tylko się boję, że do włosów osy będzie ciągnąć zapach kokosa ; >

      Usuń
  5. Ja osobiście nie polecam tej mgiełki Jantar. Ma alcohol denat na drugim miejscu i bardzo wysuszył mi włosy- co było widać już po kilku godzinach od spryskania. Wydaje mi się że najlepszym olejem będzie olej ryżowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zaraz zmienię, chodziło o wcierkę bo ona ma ochronę UV :)

      Usuń