wtorek, 7 lutego 2012

Podstawy olejowania włosów

A więc jak już wiecie, rozpoczynam olejowanie włosów. Rozmawiałam o tym z moją fryzjerką, ale i też naczytałam się o tym za wszystkie czasy :) A więc warto zacząć od oczyszczenia włosów z silikonów i pochodnych parafiny. Do takiego oczyszczenia odpowiedni jest szampon, który jest pozbawiony szkodliwych substancji (silikony parafina itp.) Ale zawiera SLS/SLES. Ja do oczyszczania używam najtańszego szamponu - Bambi. Jeśli chodzi o moje włosy, to były strasznie suche, matowe, bez blasku , w dodatku  tępe. Ale to normalne :)
Teraz warto nałożyć odżywkę, równie naturalną, czyli bez silikonu i parafiny. Ja preferuję Garnier Nutri-gładki wersja czerwona, bo pomarańczowa mi robiła sianko :( .
Oczyszczanie może potrwać nawet kilka myć, ale lepiej zrobić to dokładnie, niż potem nie otrzymać efektów :)
Jak rozpoznać że włos jest oczyszczony?
Weźcie jednego włosa i przeciągnijcie go między palcami, istnieje przekonanie, że gdy słyszycie że piszczy, to nie ma na sobie silikonu :)
Gdy oczyszczone włoski już są, można zacząć terapię olejami.
Ja nakładam oleje kilka godzin przed myciem( 5-6 h) ale można je zostawić na całą noc, i rano umyć włosy. 
Ważnym elementem jest tutaj używanie szamponu o bardzo naturalnym składzie, wystrzegamy się silikonów i SLS! :) Po umyciu, odżywka bez silikonów i parafiny, możecie też zastosować maskę. Myślę że takie coś na początek będzie w sam raz :)
potem można wprowadzić mgiełki i wcierki , ale to potem, najpierw ratujemy włosy olejkami :)
Pozdrawiam cieplutko :)



2 komentarze:

  1. Bambi fajnie oczyszcza ale jest strasznie nie wydajny

    sensuallangel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przepraszam, nie zauważyłam komentarza - to racja! ale co tam, 3-4 złote to nie majątek, a wręcz grosze ; >

      Usuń